Monday 31 December 2012

New Year? Cliche.. This is POSTO!

Dear Readers,

haihaihaihaihaihaihaihai! harini 31 Disember 2012.. esok, 1 Januari 2013.. Alhamdulillah.. Allah still bagi aku peluang untuk bernafas di muka bumi ini *ayat cliche*.. berterima kasih dekat Dia sebab dah bagi kita guna oksigen secara free of charge.. tak payah bayar.. kau bayangkanlah kalau guna oksigen ni kena bayar.. let say, sejam RM1.. sehari dah RM24.. seminggu dah RM 168.. sebulan? wakluu.. kira sendiri.. melebih pulak nak aku kirakan.. kata ambik math, kata terer add math.. nak harapkan aku taip jugak baru nak kira.. ish.. so, bayangkanlah kita kena bayar selama kita hidup ni kan.. *psst! aku besok dah 18 tahun*.. tak ke kita akan terasa nak cepat mati je.. tak tau tu dosa menimbun pahala secoet.. nak mati awal konon taknak bayar hutang duit oksigen dengan Allah.. sebab tu lah kita kena bersyukur.. setiap kali bangun tidur, cakap.. 'bersyukur kepadaMu Ya Allah yang telah menghidupkan aku setelah aku mati' bila kita tidur, tu kira kita mati sekejap, tau? cuma Allah je yang baik berbelas kasihan dekat kita yang dah berdosa bergunung kalah gunung Everest ni and bagi kita hidup lagi.. Alhamdulillah..

well, harini, dengar cerita ada bunga api dekat Paradigm Mall.. yelah.. maksud aku tengah malam nantilah nak countdown.. takkan nak berbunga api bagai tetengah hari buta ni kan.. orang yang celik pun jadi buta tak ada cahaya yang bo;leh dikontrakan dengan warna langit biru yang keputihan bukan seperti keputihan wanita.. huhu.. tapi, tak dapat pergi Paradigm.. hope boleh nampak dari kolej ni yang hanya seberang Paradigm.. rasanya boleh nampak kot.. insyaAllah.. nanti kan, masa ada fireworks tu, aku nak nyanyi lagu Katy Perry kuatkuat.. 'cause baby you're a fireworks.. come and show 'em what you were.. make them awe awe awe.. as you shoot across the sky ayy ayyyyy..' lol.. suara aku sedap okay, jangan hina.. huhu.. maaf.. kadangkadang aku terasa jugak kekhilafan diri ni kan.. Awal Muharram tak meriah macam ni pun sambut.. tapi bila New Year, boom! kedebum! kedebam! poof! puff! mercun bunga api sana sini.. orang dekat Gaza tu punya gementar dengar letupletup ni, kita bersukaria pulak bila dengar.. Astaghfirullahal'azim.. #PrayForGaza .. Al-Fatihah..

oh! lusa budakbudak dah naik sekolah kan? padan muka! hahahaha.. tapi serious talk, aku rindu nak pakai uniform sekolah sebab ada orang cakap aku comel pakai uniform.. lol.. apadehalll.. nak cakap aku nampak gemuk bila dalam baju sekolah yang sudah tentunya warna putih dan itu hanya akan menyebabkan badan saya yang agak berisi ini nampak lagi berisi.. oh demmit.. takpe, sekarang aku dah ada penurunan saiz perut sikit.. aww.. :3 budak kecik, make sure korang dah beli baju and kain and alat tulis yang cukup, okay? takmau pinjam2 orang sebab siapa yang suka bila barang dia selalu kena pinjam, kan? apa kau ingat duit makbapak aku beli barang2 tu untuk kau?! aku zaman sekolah dulu, bengang pasal bendaalah ni lah.. dah tu yang paling bengang rasa macam nak rejam guna tukul Thor tu bila orang dah tau pinjam, then tak plang balik barang aku.. haih membara menggelegak betul hati jiwa raga batin aku.. aku tau barang aku semua unik, cantik, *apadehal, pen singgit sebatang*.. korang yang nak masuk sekolah, jaga barang betulbetul eh? yang baru nak masuk asrama tu.. alaaa, chill lah.. nanti kan, lepas kau habis sekolah, mesti kau rindu hidup asrama.. trust me.. sebab aku pun dah terindu hidup asrama sekarang.. ohmaigod.. aku rindu korang weh!! T^T.. *kesat air mata di pipi gebuku menggunakan ibu jari kemetotku*

for kawankawan aku yang nak masuk PLKN tu.. tahniah sebab bertuah dapat masuk.. aku rasa rugi sebab aku tak dapat.. dululah.. tapi sekarang dah kurang rasa rugi sebab aku pun dah masuk kolej kan.. dah nampak sikit dah masa depan tu.. hihihi *gelak kepit*.. at least, aku tak spend masa aku dengan menghitamkan kulit aku yang memang dah tersedia agak hitam ni. eh, tapi sekarang dah cerah sikitlah! ;O okay, whatever.. nanti, dah jumpa ramai kawan serata dunia dalam PLKN, jangan lupa aku.. taulah aku ni tak layak diingati.. tapi ingatlah aku.. sobsobsob.. nanti agak agak kalau jumpa kawan yang agak handsome and menepati ciriciri lelaki yang aku minat, such as *TINGGI , *TOUGH, PAKAI SPECT, MACHO, PANDAI NYANYI, PANDAI MAIN ALAT MUZIK, *KAYA, *KAYA, *KAYA, *KELAKAR, LAGI PANDAI DARI AKU, *ADA MASA DEPAN YANG CERAH.. (yang bertanda * adalah wajib.. KAYA ditekankan) lol.. haha.. bagitau aku okay? kenalkenalkanlah dekat aku.. hoho gatai naa..

haih.. so, esok aku dah 18 tahun, dah semakin dewasa, dah boleh kahwin ikut undang2 negara dan Islam, dah boleh macam macam lagilah.. oh! dah boleh tengok wayang cerita yang ada PG18.. hohohohoho.. aku nak mulakan hidup baru di tahun baru dengan semangat dan hati yang baru and hope dapat crush yang betulbetul melekat and serius yang baru, segalanya baru.. muahahahaha.. good luck for all of you too! HAPPY NEW YEAR! ;D

Yours Sincerely,
Amie XOXO

0 comments:

Post a Comment

 
Bizarrely Bizarre Blogger Template by Ipietoon Blogger Template